دانش هیپ‌هاپ

ترجمه ی مقاله ای از رسانه ی thebreakreate.com با عنوان:
"KNOWLEDGE: Hip Hop Culture’s Fifth Element"
Louay Chakroun :نویسنده

بسیاری هنوز هم هیپ هاپ را به طور انحصاری با رپ مرتبط می دانند!
"دانش" یا مشخصاً "دانش هیپ هاپ" پنجمین و قطعاً مهم ترین عنصر فرهنگ هیپ هاپ است.
ما از طریق این مقاله قصد داریم به مطالبی بپردازیم تا نشان بدهیم که در واقع "هیپ هاپ" فرهنگی است متشکل از عناصری متعدد که در اتحاد با یکدیگرند و دانش هیپ هاپ به عنوان یک پیوند در بین آنهاست.

همانطور که KRS-ONE در "دانش هیپ هاپ" می گفت:

"خب خب! ما مدعی این هستیم که هیپ هاپ فقط یک موسیقی نیست، اون یک نگرشه، یه آگاهیه، اون راهیه برای تماشای جهان! بنابراین موسیقی رپ چیزیه که ما انجامش می دیم اما "هیپ هاپ"
چیزیه که ما "زندگی" می کنیمش. و ما به هیپ هاپ نگاه می کنیم، به هر 9 تا عنصرش که شامل: بریکینگ، ام سی اینگ، هنر گرفیتی، دی جی اینگ، بیت باکسینگ، مد خیابانی، زبان خیابانی، دانش خیابانی و کار آفرینی خیابانی (تجارت و کسب و کار) می شه. اینجاست که می فهمی این هیپ هاپیه که ما در موردش می گیم.
ما از ریشه ی Kool DJ Herc اومده ایم، کسی که در اوایل دهه ی 70 سرچشمه ی هیپ هاپ بود و بعدش Afrika Bambaataa و Zulu Nation که تحریک کننده ی چیزی بودن که "درس های بی نهایت" نامیده می شد و "آگاهی" رو به هیپ هاپ اضافه کردن و بعدش Grand Master Flash با اختراع میکسر و بعدش Run-D.M.C و بعدش خود من ( KRS-ONE ). ما حرکت "خشونت رو متوقف کن" رو ساختیم، حتی ممکنه الان یه آهنگی رو یادت بیاد، مثل آهنگ "خودویرانگری" و خیلی چیزهای دیگه! و خب همه ی اینها هم به اندیشه ی زندگی کردن این فرهنگ و برعهده گرفتن مسئولیت نحوه ی به نظر رسیدن و عملکردش در جامعه بر می گرده".

فرهنگ هیپ هاپ معمولاً به چهار عنصر سَر شکن می شود:"ام سی اینگ، بریکینگ، دی جی اینگ و هنر گرفیتی".


تعریف دانش:

به طور ساده، دانش به وضعیتی از دانستن چیزی (چیز هایی) اطلاق می شود. آن (دانش) شامل: "اطلاعات، حقایق، اصول، مهارت ها، فهمیدن و.." است. و آن چیزی است که از طریق آموزش و تجربه
به دست می آید.
دانش، بخشی مهم از زندگی و فراگرفتنی قدرتمندانه است که وقتی به شخصی داده می شود، کاهش نمی یابد.


رفتن به سر اصل مطلب:

دانش هیپ هاپ، عنصری که توسط Afrika Bambaataa و Zulu Nation ساخته شد، چسبی است که عناصر هنری را در داخل محتوای هیپ هاپ نگاه می دارد. بدون دانش: شخصی که می تواند رپ
کند، یک Emcee نخواهد شد؛ شخصی که با turntable سر و کار دارد، DJ تلقی نمی شود؛ هد زدن بدون داشتن دانش فقط باعث سرگیجه ی شما می شود و نقاشی های روی دیوار عملاً خرابکاری
محسوب می گردند. دانش هیپ هاپ عنصری است که تفاوت بین جامعه ی عامه پسند و اجتماع هیپ هاپ را شرح می دهد و به مردم جامعه ی هیپ هاپ کمک می کند که درباره اش بیاموزند و تفاوت هایشان را از زبان تا توانایی های فیزیکی را بپذیرند.
دانش هیپ هاپ به جامعه ی هیپ هاپ می آموزد که چگونه برای کسب تجربه، خودشان را به درستی به تمام جهان ابراز کنند.
دانش هیپ هاپ از طریق راه های متعددی قابل مشاهده است و پاسخی است برای این سوال که: چرا مردمِ هماهنگ با هیپ هاپ هر طور که باشد می توانند راجع به مشکلات سیاسی و اجتماعی رپ
کنند؟ برای مثال، اگر شما رپری را در نقطه ای قرار بدهید و از او بخواهید که درباره ی "اصلاح مراقبت های بهداشتی" رپ کند، و این شخص یک خط درباره ی مراقبت بهداشتی و هفت خط درباره ی اینکه "چقدر عالی می تواند رپ کند" بگوید، آن شخص فاقد دانش است!


راه دیگری که دانش هیپ هاپ در آن به تصویر کشیده می شود، قطعه های کشیده شده توسط هنرمندان هنر گرفیتی (گِرَف آرتیست ها) است.
قطعه ی مشهور " Tuff City " که توسط Skeme کشیده شده، فقط تصویری برای به رخ کشیدن مهارت ها نیست، اما داستانی از "فساد به چشم یک کودک 17 ساله" است. یک گرف آرتیست واقعی هرگز از نوشتن اسم خود بر قطار (قطار های مترو یا قطار های بین شهری) دست برنمی دارد. او می خواهد همه بدانند او کیست و داستان زندگی اش چگونه است.
در اصل، این چیزی است که دانش است! این عنصری است که به جامعه ی هیپ هاپ درباره ی هویت شان و چگونگی بیان آن آموزش می دهد. کلّ مفهوم دانش، مدت ها قبل از هیپ هاپ قدمت دارد؛ آن، درون ریشه هایش نهفته و روشنگر این است که چرا هیپ هاپ بسیار قدرتمند است.

از طرف نویسنده:

من برای جمع آوری این محتوا از مکان ها و وبسایت های گوناگون به منظور گسترش "دانش" به نفع همه ی جامعه ی هیپ هاپی مان تلاش کرده ام.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

Legend of the old woman & the fox

حدیث

خود درگیری(بررسی تعاریفِ مرتبط و غیر مرتبط)